2012. június 6., szerda

Vihar előtt


Csend van, csend van, szél se libben.
Filmkockán egy némafilmben
feketén-fehéren állunk.
Szoborként a Play-re várunk.

Csend van, csend van, vihar készül.
Ennyi jut ma osztályrészül:
hangzavaból gyúrt csendélet,
álomdémon: bennem ébredt.

Csend van, csend van, még egy percig,
majd a kép száz részre esik.
Szilánkjai bőröm alatt,
két lábon járó vérpatak.

Csend van, csend van, alig élek,
rég megunt alibiélet.
Életfonal, rozsdás olló:
menekülni néha oly jó.

Csend van, csend van, messze nézek,
rád gondolok, félre érzek.
Még egy perc, egy furcsa álom:
elpróbálom a halálom.

Csend van, csend van, csend is marad,
Engedsz szállni, mint madarat,
S ha a vége torkon ragad,
három ponttal védd meg magad...!


4 megjegyzés:

  1. Csend van, csend van (hű de megjegyeztem ezt a két szót... vagyis, mivel duplázva van, rögtön négyet.)
    Végig olyan érzésem volt, mintha az irodalmi szöveggyűjteményből olvasnék egy verset, többször ellenőriztem, hogy még mindig a monitoromat bámulom-e. És még mindig azt bámulom (igaz, most épp a billentyűzetet verem szét...)
    A rímek szépen passzolnak, a versszakok meg olyan könnyedén jönnek, hogy az ember azt kívánja, ne legyen még vége. Aztán három pont után tényleg csend van.

    (A vélemény talán rövidebb a szokásosnál, és az okát is megmondom őszintén: én ezt már tegnap elolvastam telóról, és be is pötyögtem egy jó hosszú véleményt, de a telóm nem jelenítette meg az ellenőrző szöveget, és akkor éppen nem voltam gépközelben, szóval elveszett... Igyekeztem összeszedni mindent, de hirtelen csak ennyire emlékeztem, és hiába olvastam újra meg újra nem jutottak eszembe azok a zseniális gondolatok, amik tegnap.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne túlozz! :D csak egy kis vers, nem akar semmit :) Egyébként tudod, hogy nekem már az is rengeteget számít, hogy olvassa valaki a bejegyzéseimet, véleményt nem várok el. Főleg nem hosszút, és főleg akkor nem, ha elúszik. Olyankor nekem általában nincs is kedvem újra nekiesni egy véleménynek. De a zseniális gondolatokért kár. Kíváncsi lettem volna rájuk, tudod, hogy nagyon szeretem olvasni a véleményedet :)

      Törlés
  2. Hali!
    A szóbelimnek vége, jönnék olvasni, de szomorúan látom, hogy nincs új. Miért? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem voltam itthon :D meg volt egy bejegyzésem, csak asszem kitöröltem. Igen, most már emlékszem, kitöröltem, mert semmi értelme nem volt. De most két verssel tértem haza (meg egy csomó elvszetettel, a cetlijeim valahol szétszóródtak Orfűn :D csak az a szerencsém, hogy a legtöbbet már legalább gépbe bevittem), úgyhogy ma valamit felrakok, de aztán megint utazás :D

      Törlés