2012. december 28., péntek

Szemfényvesztés

Amikor először megláttam a barátnőm lent látható rajzát, már biztos voltam benne, hogy szemfényvesztéssel kapcsolatos verset írok hozzá. Aztán valami lett. Újra, meg újra elolvastam, és nem bírtam megszabadulni attól az érzéstől, hogy csekély mondanivalója igazán villoni. Úgyhogy, gondoltam nyílt koppintó leszek és Villonhoz hasonlóan egy ajánlást is írtam.

 

VILLONgás

 
Koldus poharaz, piros a lámpa.
Azt hiszed, cspán azért, hogy elkéss.
Másik az apród hiába várja:
Az idő, a pénz csak szemfényvesztés.
 
Karjaiban tart. És dobog, hallgatod.
Pár nap és többé már feléd sem néz.
Nem működnek a rozsdás lakatok:
A szerelem is csak szemfényvesztés.
 
El kéne futni, meg kéne halni.
Szeretnéd hinni, hogy elég egy kés.
Vörösbe borít, mindössze annyi:
Élet és halál csak szemfényvesztés.
 
Hercegnő! Látod, ennyi az éle.
Semmi sem biztos, minden csak sejtés.
Nem mondhatom, hogy ebből megérted,
hiszen e vers is csak szemfényvesztés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése