2013. február 10., vasárnap

Diagnózis: Kés-fétis

Ha a húgom rendet rak, vagy tanul, végighallgatja a kedvenc CD-it. A szobájából kiszüremlő zene majd minden hangját tisztán hallani a nappaliban is, ahova én mostanában mindig mebészkelem magam a radiátor tövébe és onnan laptopozok. Régen az idegeimre ment, mert gyakran hallgatott olyasmit, amit én csak különleges alkalmakkor szerettem elővenni, amikor csak a zenére tudok figyelni és át tudom élni minden egyes hangját. Mostanra - s ez egy kicsit fáj - felhagytam ezzel a hóborttal. Taslán a túl sok elvonásnak köszönhetően (vagy csak mert rég voltam koncerten? Isten tudja...) már nem érzek túl sokat. Erről szól a rövidke vers, ami hirtelen felindulásból született, bőven teletűzdelve metaforákkal és allietrációkal, hadd örüljenek majd a diákok évtizedek múlva ha (hahaha) a NAGY KÖLTŐNŐ (csupa nagybetűvel) versét elemzik és sosem akarnak elfogyni a képek és kifejező eszközök.
Ja és igen, ismét késelődés, lehet, hogy ezzel lasan pszichológushoz kéne fordulnom. A rajz meg régi-új (értsd: már beraktam utólag egy régebbi bejegyzéshez), egy kedves, régi múzsámat ábrázolja.

Hangkéslet

A hangod, mit egykor szívemből szerettem,
ma már csak zümmögő zajként zúg fejemben.
Hideg kés, élének tündöklő tükrében
a Mindenség mögött látni magam véltem:
Szótlanul sétáltunk a nyár nyugalmában.
A hangod meg én. Melegbarnának láttam.
Körölüttünk puha pihe száll a napnak
fényében. De most már kés vagy. Megragadlak.
Kegyetlen kínokkal mártalak magamba.
Érezzek legalább fájdalmat a hangra,
régi, simogató, sejtelmes dalodra,
arra, mi lelkemet egykor elrabolta!
De csupán véremnek vöröslő melegét
érzem, mert hideg késed kínja el nem ért.
Rajongásom sebét karomra karcolta.
Holtomban sem szeretek vissza hangodba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése