2014. május 22., csütörtök

Lédám

Igen, még mindig Ady, de már élvezem. Nagyon. Egyértelműen ő ihlette ezt a verset. Többek között
 Meg a Herceg, meg a Vándor. És még jó sokáig nem láthatom őket :(

Demagógia


Góg és Magóg fattyaként
új Vizeken járok.
Arkangyalom arra kért, 
őt űzzem, a Vándort.
Bárkit, s ne a Herceget,
aki arcul vágott.
Vízen járni nem lehet
nekem, ki nem áldott.

Góg és Magóg fattyaként
rágtam a láncokat.
Egy lángolóbb holnapért
lettem az áldozat.
Egykor voltom lezárva.
Csuklómra átkomat
csatolta s lettem bábja
egyből hét bábosnak.

Góg és Magóg fattyaként
mégis új Vizekre
eveztem egy angyalért - 
gyógyír gyúlt Szivemre.
De mást véd hattyúszárnya:
kinek nem istene
és a Hercegre vágyva
a Vándor kincse se.

Góg és Magóg fattyaként
csak így leszek áldott.
Jobbra húztam, balra tért,
s Herceg helyett Vándort
talált Szivem, s már látom,
jóakarat gátolt.
Hisz Hercegem lázálom,
csak egy rossz varázs volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése