2012. május 13., vasárnap

Már megint az a fránya kés...

Pár bejegyzéssel ezelőtt említettem egy ismételten késsel öngyilkolós novellát, amit azóta sem raktam fel. Tegnap megint elolvastam és bár nem érzem életem fő művének, arra gondoltam fölrakom. Jobb híján. Mostanában túlságosan is bele vagyok merülve az Éhezők viadalának olvasásába, úgyhogy egy-két álmatlanul hánykolódós versen kívül (azokból meg már van fönt elég) semmi sem szültem. Dehát frissíteni meg kell, mert belekeseredek, hogy egyetlenegy oldalmegjelenítés sem történik a blogban. Úgyhogy...


Belédbolondulva



- Gyűlöllek! – kiáltom hisztérikusan. A rajtam végighullámzó érzelemtömeg egy pillanatra megbénít, s magasra emelt kezemben megremeg a penge. Te a falhoz hátrálsz, fekete ingedre vakolat, pókháló és szürke mocsok tapad. Nem érted, mi bajom, azt sem tudod, ki vagyok. Engem meg nem hat meg többé a kölyökkutya szemed, még akkor sem, ha halálfélelem csillog benne. Teszek feléd egy lépést és meglengetem a kést. Nem mersz megszólalni, csak csendben zihálsz a falhoz lapulva. Szinte szédülsz a félelemtől.
- Miért kell neked létezned? – kérdezem fojtott hangon. Aztán tagjaimat megrázza a sírás, térdre esek, a kés kihullik kezemből és éles csattanással landol a macskakövön. – Miért, miért, miért nem vagy csupán a képzeletem szüleménye? Miért kell éppen annyira létezned, hogy megérinteni ne tudjalak, de össze tudd törni azt a már-már isteni eszményképet, amit rólad alkottam magamnak? – Sírva fakadok és szipogva folytatom. – Bálványoztalak, tudod? Istenként tekintettem rád, álmodtam rólad, te tartottál életben. – Ijesztő nevetést hallatok. – Honnan is tudhatnád, hiszen halvány fogalmad sincs róla, hogy ki vagyok. Abban sem vagy biztos, hogy valaha láttál életedben. Tudod mit? Valószínűleg tényleg nem is láttál. Mert sosem voltál képes észrevenni engem. – Megint düh ül ki az arcomra, felkapom a pengét, talpra ugrok és futva teszem meg a köztünk lévő néhány méteres távolságot. Te elfordítod a fejedet és várod, hogy lesújtsak rád. Továbbra sem bírsz megszólalni, vagy segítségért kiáltani. Minden lelassul, ahogy látod megelevenedni magad előtt a régmúltat, miközben egyre közelebb és közelebb kerülök hozzád. Hosszú másodpercekig vársz, de nem történik semmi, csupán az illatom kúszik bele lassan az orrodba. Reszketve fordítod felém a pillantásodat. A lányod lehetnék, mégis, mint nőt mérsz végig. Őrült vagyok, és ez megfog téged, még akkor is, ha egy hatalmas pengét lóbálok feléd jobbomban. Ha most belenéznél a szemembe, láthatnád, hogy sírok. Siratom az álmaimat, a tökéletes életemet, az istenemet, a bálványomat, mindent, amit magam köré építettem és egy apróbetűs mondat porig rombolt.
Hirtelen mozdulok, s neked meglepődni sincs időd. Alig érlek fel, üres kezemmel mégis átkarolom a nyakadat és megcsókollak. Magad sem tudod miért, karjaid körém fonódnak és visszacsókolsz. Mindössze fél percig tart az egész, aztán kitépem magam ösztönös ölelésedből és hisztérikusan felkiáltok.
- Dögöljetek meg mindketten! Te is, meg az a ribanc is! – Lendítem a kést. Az utcai lámpa fénye vakítóan csillan meg rajta, te meg felkészülsz a fájdalomra, de az nem akar jönni. Valami tompán puffan a lábaid előtt. Lenézel. Most ott fekszem, ahová való vagyok. A lábaid előtt, véres ruhában, a mellemben egy pengével. Végeztem a fájdalommal.

Picture from:dozal-d.(DeviantArt)

2 megjegyzés:

  1. Drágám, mire fel ez a depresszió?
    Értem, vagy érteni vélem (inkább az utóbbi, de nem törlöm ki, legalább mosolyogsz rajta egy jót) a novellát.
    Mégpedig azért, mert egy időben én is írtam hasonlókat. (Igaz, papírra, így egy részük a kandallónk martaléka lett, másokat darabokra tépve szórtam a kukába, de talán akad egy-kettő, ami itt lapul a fiókomban, mert szerencsés volt, és megmenekült előlem.)
    Amondó vagyok, az írás a legszebb dolog a világon. Egy vers vagy egy novella a legtisztább tükör valakiről. (Csak tudni kell látni. Sajnos, én még nem tudok túl jól...) És mindig megbizonyosodom erről, főleg amikor nem befutott, ún. "amatőr" írók műveivel találkozom. Mert ilyenkor tényleg mindig úgy érzem, hogy egy tükörben látom nemcsak az adott szerző, de néha a saját lelkemet is. Az ilyesmik engem mindig örömmel töltenek el. Igaz, nem tudom, pontosan minek is örülök...
    Úgy gondolom, a novellád nemcsak a szerelemről szól. (Bár jegyezzük meg, a főszereplőn kívül másnál ez meg sem jelenik.) Azt hiszem, van egy másik, kevésbé jól érezhető jelentése, de nem vagyok elég ügyes ahhoz, hogy szavakba öntsem. Mindenesetre nagyon jól eltaláltad az egészet. :)


    ui: remélem, nem ijesztett meg ez a magyartanáros szöveg, esküszöm, nem annak készülök. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár, pedig szerintem isteni tanár lennél :D csakúgy csüggenének a szavaidon, és tutira totál felnéznének rád. Én legalábbis felnézek rád. Nem csak a NAL miatt, hanem az ilyen kis elemzéseid miatt is :D nagyon érdekes volt olvasni. Egyébként asszem olvastam egy hasonlót tőled. Egy temetőben játszódott, egy lány látogatta meg a testvére sírját és a végén ő is meghalt. Egymás után háromszor olvastam el asszem. Egyébként velem elő szokott fordulni, hogy az írásaim nem a saját érzéseimből, hanem fiktív karakterek kitalált érzelmeiből táplálkoznak, amik persze közvetett módon az én érzéseim, de ha elképzelek velük egy karaktert, egy kvázi önálló sorsot, akkor hihetetlenül fel tudom néha erősíteni őket. Amúgy a reménytelen szerelem (vagy inkább valamiféle bálványimádás) majdnem minden írásomban megjelenik, lassan kezdem nagyon unni :D Ezt a novellát meg tényleg egy ritka depressziós pillanatomban (hál'istennek ilyenből egy évre ha kettő-három jut, akkor még talán sokat is mondok..) született, de a végeredmény még engem is megijesztett. Sokszor van olyan, hogy elengedem magam írás közben és amikor kiteszem a pontot az utolsó mondatom végére, ledöbbenek és megkérdezem magamtól: "Az ég áldjon meg, ez már megint mi a szösz?"
      Egyébként bocs, hogy ennyit szövegelek, nem kell ám végigolvasnod, nekem az is bőven elég, hogy írsz nekem, vagy egyáltalán elolvasod a kis szösszeneteimet. Tényleg nem tudom eléggé hangsúlyozni, mennyire hálás vagyok érte, hogy írsz, hát még hogy ilyen hosszan és ilyen érdekesen, igazán nagyon-nagyon szépen köszönöm.

      Törlés