2012. május 7., hétfő

Paraholnemvolt

Még réges-régen, matekórán, a füzetem hátuljába került bele ez a vers Holnemvolt balladája címen. Elég hamar készen lettem vele, meg is lepődtem, mert egy általam szinte soha nem használt ritmusban íródott. Amúgy meg egész kis helyre alkotásnak tartottam, emlékezve a régi, dalszövegírós időkre, még egy egyszerű kis dallamocskát is írtam hozzá (aznap éjszaka, amikor már megint nem tudtam elaludni, azt énekelgettem magamban), de valahogy olyan idegen volt tőlem a téma, a ritmus, meg a hangulat is. Egy hétnek kellett eltelnie, mire (megintcsak) a Quimby Parafenoménjét hallgatva rájöttem, hogy a versem szinte egy az egyben azt koppintja. Így már egyenesen borzalmasnak tartom. Mindenesetre felrakom, mert mostanában nemigen tudok érdekesebbel szolgálni. (saját képet raktam hozzá utólag) Szóval:

Holnemvolt balladája



Volt egyszer egy Holnemvolt.
Nem volt élő, s nem volt holt.
Nem is tudta igazán,
míly lény ő egyáltalán.
Lebegett a semmiben.
 Volt, de valahogy mégsem.
Öntudata hiányzott,
nem látta a világot.

Egyszer aztán felébredt,
ura lett a lelkének.
Holtködből testet horgolt:
így lett belőle Holvolt.
Azóta közöttünk jár,
nem késik, és nem is vár.
Egyre mesél hogyan volt
Holvolt egykor Holnemvolt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése