2013. június 27., csütörtök

A Hold fia

Van egy szám. Tuti minden évben keringőzik rá egy osztály a kerületben szalagavatón. Hijo de la Luna, vagyis A Hold fia. Három éve még nem mehettem szalagavatóra. Csak hetedikes voltam, a hetedikeseket pedig csak speciális esetben engedik be. Nem láthattam őket. Őt. Mondjuk akkor még a nevüket sem tudtam. Fogalmam sem lehetett róla, hogy fognak egyszer hiányozni....
De ez csak egy továbbgondolása a versnek, amit unalmamban írtam a szám hallgatása közben.

Keringő

Dús, arany haját a legjobb fodrász fogta
csillogó csattokkal tökéletes kontyba.
Mázolt maszkja  finom tündérarcán talán
drága smiknes műve, mégsem boldog a lány.
Nyomába szegődik a terembe lépve
tán a többi táncos sárga irígysége,
mérgezett mosolyok elakadó szaván
tapos keresztül, de mégsem boldog a lány.
Légies alakja olyan, mintha szállna,
fodrot vet rászabatott szép szatén ruhája,
bőre alabárstrom: illatos és halvány.
Vállán a szél csókja, mégsem boldog a lány.
Fehér keztyűs keze sóhajtástól hajtva
fűződik a évek óta gyűlölt karba.
S parkettre suhan a szívtipró oldalán,
ki óvón forgatja. Mégsem boldog a lány.
S a néma teremben, furcsa fény gyúl rá, hol
az a szomorú dal szól a Hold fiáról.
Ötszáz szempár bűvölt fényét érzi magán,
táncában hó hullik, mégsem boldog a lány.
És később a fiú majd magához húzza,
de ő, ahogy mindig, félrelöki újra.
S mennek társaságok. Lazulni mind ahány.
És elvinnék őt is, mégsem boldog a lány.
Végül magányok közt az üres csarnokban
arcát karmolva néz, s látja hogy táncoltam
pont itt, néhány éve. Csík folyik el arcán.
Jó barátok vagyunk, mégsem boldog a lány.

Célzottan ide. Olaszországban, hetekkel 
a vers írása után utórajzolva, majd lustaság 
okán csak egy negyed évvel később frissítve.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép-szomorú történet verses formában,gratulálok! :)
    U.i.: A képecske pici! A szöveg alatta meg annyira pici, hogy nem tudom elolvasni:$:(.

    VálaszTörlés
  2. az a baj, hogy a kép következő mérete már túl nagy lenne :( amúgy sem szeretem a saját rajzaimat túl nagyban megmutatni. Úgy jobban látszanak a hibák :D az apróbetűs rész pedig azért ennyire láthatatnlan, mert az amolyan magammal megbeszélt dolog :D tudom, kicsit pszichó :)

    VálaszTörlés