2013. július 1., hétfő

Ez szimbólum?

Mindig irígy voltam azokra, akik képesek szép, szimbolikus képekkel operálni. Ez még mindig nem szimbólum, de legalább már megpróbál úgy tenni, mintha az lenne. Vagy legalább allegória. Asszem ez mégis inkább az. Illetve nem t'om...Amúgy szobabiciklizés közben jutott eszembe az első két sor, aztán a többi meg jött  magától :)

 

Sors

 
Kicsi vagyok,
s könnyű, mint a nyári zápor,
mi, ha százszor
jön is, attól sem lesz nagyobb.
 
Hűs permetként
szakadok a forró földre.
Szinte dőlve.
De minden cseppem elnyelték.
 
Majd eloszlok,
mintha nem is lettem volna
az, mi oltja
száraz szomjadat, te torok.


4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. közben rájöttem, hogy nem az. A szimbólum lényege, hogy a metaforák láncában csak azonosító van, azonosított nincsen (legalábbis én így emlékszem magyar óráról). Ez sokkal inkább allegória. Bár nem is tudom...végülis a torok, a föld, meg ilyesmik nincsenek azonosítotthoz rendelve. Nehéz kérdés...

      Törlés
    2. Ez így van, allegória, a vers egészén végigvitt kifejtett és részletezett kettős kép, de én úgy gondolom az allegória magában egy nagy metafora... :)

      Törlés
    3. hát, én úgy tudom, hogy a hivatalos definíció szerint metaforák láncolata. Hű, ciki, hogy ennyire nem emlékszem, pedig kevesebb, mint egy éve tanultam...:( :D

      Törlés