2012. november 21., szerda

Egy érzés paródiája (Most múlik pontosan)

Régiek. Nagyon régiek. Abból az időből származnak, amikor nem volt mit kezdenem magammal hétvégenként, úgyhogy fogtam a Quimby-féle Mostmúlikot (nem linkelem, úgyis mindenki ismeri) és nekiálltam módszeresen kitekerni. Meg mostanában úgyis pontosan múlik és a Múzsa-sorozat meg kezd lecsengeni). De már nem is bánom. Egyébként három teljesen különböző termést szeretnék felrakni, az első egy Most múlik pontosan paródia, mely minden követelménynek igyekszik megfelelni. Fel lehet énekelni, kijön ritmusra, szótagszámra, stb, stb. Életem talán egyik legjobban eső költeménye. Mármint ami a visszaolvasását illeti. Komolyan, repes a szívem, akárhányszor olvasom. Jó lenne megzenésíteni. Ezt kevés versemre mondom, de ezt tényleg nagyon szívesen meghallgatnám. Ja és még valami róla: a dologban az a legironikusabb, hogy a Quimby próbahelyétől cirka ötven méterre íródott. Pedig ott általában rajzolni szoktam, az érdekes módon sokkal jobban megy arrafelé.

Most nyúlik pontosan


Állok a színpadon,
nevetek, ha ez kell.
Kilóra adom az érzést is,
viszi a sok ember.
Tököm is tele van,
de összeszedem magam.
Mióta fiam van,
talán még több a fan.
Vágok pár jó pofát,
ordítok néhányat.
De jó, hogy senkit sem érdekel,
fogaim hogy állnak.
A program ugyanaz:
ma este is kishalál.
Mindegy, a közönség
úgyis beinhalál.
Mit bámulsz komám, ez nem a Mostmúlik,
a Quimby nem csak egy számot jelent.
Az első sor tele, a bögyös gruppik
bugyija rég átnedvesedett.
Semmibe bámulok,
minek a kontaktus?
Ez csak egy koncert, a picsába,
nem kell, hogy túlragozd.
Van 1-2 fesztivál,
ahol a Lovasi-
val majd meg beszéljük,
mindkettőnk jó pasi.
Én letagadhatnám negyvenpár évem,
mer' a gitár megfiatalít.
S az elvotságban álmodozó képem
és a szám is elbűvöl
sok hipsztert és mégtöbb rocknagyit.


Ez kevésbé érdekes, de az az IGAZI szórakozás. Amikor fogom az összes szót, kivéve a sorvégieket, csoportosítom szótagszám szerint és kedvemre garázdálkodok kicserélgetésükkel. Minél több értelme lesz a keletkező szövegnek, annál sikeresebbnek számít az akció. Amúgy azért ezt rakom fel több testvére közül, mert ezt találtam meg nagy hirtelenjében. Illetve nem. Momentán ezt sem találom, úgyhogy ez várat magára egy kicsit, azt hiszem. Bah, miért vagyok ilyen szétszórt?

Mindegy, jöjjön az, amit eredetileg harmadikként szántam bejegyezni. Ezt természetesen nem én írtam, ez a Beatles-féle Yesterday (némi változtatások eszközölése után), ami a világon a legtöbbször feldolgozott szám. Akárcsak a Mostmúlik kishazánkban. A párhuzamra a barátnőm lett figyelmes, én meg magyarórán dalszöveget és ceruzát ragadtam és a pad alatt tagoltam fel úgy a szöveget, hogy rá lehessen énekelni mostmúlikdallamra. A vége sajna nem jön ki, de amúgy ilyen lett:


Yesterday exactly, 
all my troubles seemed so 
far away. Now it looks as though they're 
here to stay.
Suddenly, I'm not half 
the man I used to be,
A shadow over me,
yesterday came suddenly.

Why she had to go I 
don't know she wouldn't say.
I said something wrong, now 
I long for yesterday.

Yesterday, love was such
an easy game to play. Now I
need a place to hide away.
I belive in yesterday.

A kép régi bejegyzésből való. Az első saját a blogban. Direkt ahhoz a bejegyzéshez rajzoltam, emlékszem. De most kell a madár meg a szögesdrót miatt. Idevág.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése