2012. november 10., szombat

M.S.E. - A múzsa válaszol VI.

Nahát, már a hatodik? Ráadásul úgy, hogy van belőle 0. és bónuszkiadás is. Azt hittem, hogy semmi nem lesz belőle. Igaz, abban is biztos voltam, hogy egyik kedvenc (és egyébként legtöbbet emlegetett) hősnőmről képtelen leszek bármit is alkotni. Természetesen a Kispál és a Borz Emeséjéről van szó. Az egész tegnapi napok az ő jegyében telt. Azon felül, hogy all day long ezt a kultikus dalt dúdoltam és megírtam ezt a semminél ugyan csak egy fokkal több rettenetet, amit már a feltöltés pillanatában szégyenlek, legalább ötször köszönt szembe velem valamilyen formában.
Hatsoros versszakok, és némi vérfrissítésként bokorrím. Csak azért, hogy ne a szokásos kettőhatványozós képlete legyen: páros rím, négy sor, felezőnyolcas. Bár lehet, hogy úgy jobb lenne.

Szemében csak tűz pattoghat,
s vihar halál hangján sóhajt.
Történelmünkből ez oldalt
kitépik és írnak jobbat.
Múlttól fosztó, léha tolvajt
elkapni vér, nem csak szó hajt.

Szemüveget a világra!
Talán akkor tisztán látna.
Süket füle járatába
robbanna végre e lárma,
s tudná már, hogy én, az árva
mit élek buszomra várva.

De elhajtnak milliószor.
Beszélhet induló buszról,
akkor is hiába unszol.
S elmém lassan belepusztul,
orvos patikába tuszkol:
Bolond szél fúj bolond lukból.

Picture from: comeusfilhos.com
Egyébként én mindig ilyennek 
képzeltem Emese buszát :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése