2013. július 26., péntek

Amikor féltem a sötétben...

Egy hónappal ezelőtt született vers. A "rémálmaimról" szól, amikre rendszeresen felriadtam, anno. Akkor hallottam életemben először verset nagymamám tollából, s majdnem elbőgtem magamat. Tényleg amitatt, amit hallottam, s nem azért, mert rá kellett jönnöm, hogy az ő versei mennyivel jobbak, mint az enyémek...

Kései látogató

Akár egy éji lepke,
úgy cikázik két szemem
a sötétbe meredve.
Álomittas félelem
trónol bennük, mint magát
bálványozó nagy király.
Lelkem álmot nem talált,
s belém már csak halni jár.

Paradoxon most a csend:
zúgása fojt magába,
s egy érzés, mit odacsent
egy szerelem halála,
ahol elkapart sebként
őrizgetlek magamban,
mi, ha ont is egy csepp vért,
azért csak, mert akartam.

Majd mindez az ajtómon
törik ezer darabra.
Kopognak. - Szabad! - mondom,
s te lépsz be felkacagva.
Gúny nélkül, bár búsan tán,
míg kék szemed a húsba
tőrként döfve nézel rám...
S rád riadok fel újra.

Olaszországban, unalmamban utórajzolva.
De legalább célzottan a vershez :)

2 megjegyzés: