2013. július 13., szombat

Olaszországból szeretettel

Firenzéből a tengerpart felé két "nagybetűs" várost tábláztak ki. Kisebb betűkkel ugyan, de már azt is kapitálisan, az alső táblán apró piktogrammal VENEZIA-t. Fölötte hivalkodón, nagy, egyenletesen unalmas, talpatlan betűkkel MILANO... Milán, ó, Milán... Száz, meg száz kilométeren keresztül. S közben azon gondolkoztam, hogy ha a Szerelem Városának (ami most jelen esetben nem Párizs, amit szintén szokás a fent említett eposzi jelző alatt érteni) oly híres kurtizánja van, akkor a Divat Városának (ami szintén nem Párizs most, noha ezen a jelzőn is ismerik a francia fővárost is) miért ne lehetne.

A milánói kurtizán

Jártak már ágyamban szegények, gazdagok
és szívták bőrömből az űzött vad-szagot.
Keltek fel ellenem és álltak mellettem.
Undorral tűrtem már száz szájat mellemen.
Kívánták már testem és bűnös tudásom,
nem sejtvén, hogy lelkük, s húsuk is utálom.
Bújtattak selyembe, s voltam már meztelen,
kezeknek erdei pihentek testemen.
Napokig nem ettem, s adtam már lakomát.
Gyűrtek maguk alá füstszagú katonák.
Szólított már a vágy és hívott unalom.
Hevertem elhízott, izzadó urakon.
Öleltek már karok, mik máskor pofoztak,
s hitték hogy örömöt,s fájdalmat okoznak.
Voltam már menedék, s futottak előlem:
mindegyik akart egy darabot belőlem.
Tegnap száz szeretett, bár bűnük halálos.
Futnék, de hiába. Milánó nagyváros...
Jó régi, de egyszerűen nem volt kedvem újat rajzolni.
Pedig időm volt, mint a tenger...

4 megjegyzés:

  1. Gratulálok! Ez a vers gyönyörű és megrázó és sokat adó. Nagyon ötletes! Ez tetszik eddig Tőled a legjobban!:) Puszkóó :):*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...bár most nézem, a betűkihagyások itt sem maradtak el :D mindenesetre nagyon köszönöm. Jól esik, hogy ilyet mondasz, illetve írsz nekem! Ezután biztosan szépet fogok álmodni majd :D

      Törlés
  2. nagyon eltaláltad... nekem is nagyon tetszett!
    megrázó és hiteles...gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm szépen! Hát, a hitelességéről csak annyit, hogy csak próbálkozok és találgatok. :)

      Törlés