2014. június 3., kedd

A borús idő kedvéért

Reggel, amikor elindultam, zuhogott az eső. Mire kiléptem a lépcsőház ajtaján, már el is állt. Mostanában így megy ez. Gyűlöletes ez az idő. Mégis kb hozzá szól ez  vers, amit ma reggel írtam (már ideje volt egy hét után, hogy szüljek valamit végre). Szokásos sablon, I know, I know. Ez van.

Végtelen temetés


Vihar, zápor eső essen
Szakadjon csak, az temessen
téged a felázott földbe
Süllyedj csendben
mélyre bennem
s maradj elásott örökre

Legyen vihar, eső, zápor,
hisz eldaloltam már százszor:
Eső hozott, eső vigyen,
vak ébredjen;
ne égj bennem,
ne legyél láng szemeimben

És ha kisüt végre a nap,
te már rég elástad magad.
Végre, mondom és bólintok.
Felébredtem
és életlen
késed sebe már nem titok.

És a sár is szépen szikkad.
Ekkor mégis félrehívlak,
s ezredszerre szerelmemet
vallom újra,
szíven szúrva
magam. S ismét temethetek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése