2014. június 23., hétfő

Tranzit

Az északi emberkék szépek. A reptéri várókban figyeltem őket, miközben a milánói járatna szurkoltam, hogy kapja már meg végre a kaput, ahol be lehet checkolni rá, hiszen a bécsi, ami egy órávl később indult, már rég megkapta. Erről szól a vers. Állítólag :D

Csendherceg


Kapujában büszke Bécsnek
rezzenéstlen ülve félek.
Félek, mégis tartom magam,
némán csavargatom hajam.

Csak bámulom, ki jön, ki megy,
fut, mint hátamon a hideg.
S éhes, szomjas, fáradt szegény.
Osztozunk hátam hidegén.

Rábámulok, kérdem csendben:
- Hát te hova tartasz, Szentem?
És rámvillant szeme kékje.
Nézett, mintha nem beszélne.

Azóta már ketten csendben...
(Mi jár vajon a fejekben?)
Várom, nem szól, nem is néz rám,
hajam simogatja mélán.

Szép szőke északi herceg.
Magánydémon, aki percet
percre forgat mígnem végül
Bécs helyett ő lát vendégül.

S ülhetünk így mindörökre.
Bent csend, amíg kint dörögve
földnek csattan bécsi gépem.
Ő rámnéz. Csend. Mégis értem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése