2014. augusztus 28., csütörtök

Rapszódia

Tegnap este itt volt és beszélgettünk. Én klasszul megvoltam, talán ő is. Franc se tudja. Már nem fájt, csak szúrt. Többé nem leszek oda érte. Már régóta nem is vagyok igazán. De jól esett még egyszr, utoljára sírni miatta és ríni valamit, ami tényleg bántón őszinte és csak úgy jött, miközben az illatával átitatott párnába fúrtam a fejem és bőgtem. Ez egy utolsó utáni vers, ezt követi.

Elbocsátó, szép


Kész, vége! Érted, Milán!
Te, ki szívem tűzbe tartád Ámor nyilán...
Peregnek a hideg szavak
nyelvem alatt.
Nem akarom,
de a karom
most is bőröm tépi.
Minek? Csak a sebek
emlegetnek
téged újra, meg újra
az ingujjak alatt bújva.
Meg az illat szökik vissza
néha még orromba, s issza
szívem, mintha tényleg
visszahozhatnálak téged,
Milán.
Emlékszem, hány részeg vitán
keresztül védtelek,
s most is lennék még veled.
De nem!
Hányszor dugtad jeges vízbe fejem,
hátha felébredtek.
Sosem leszek elég neked.
Tudom, s mégis ráz a sírás,
hátha így más
lesz ez az egész szerelem,
mit már régen elfeledtem,
s szívbe szúrt szilánk csak nekem.
Fáj!
Maradjál
még, kérlek, kellesz!
Noha úgy is elfelejtesz...
Sajnálom!
Bár maradnál, mint barátom.
Vagy akármi,
csak várni
legyen mire! Hiába!
Ez az egész hibája.
Elmentél, leléptél, kattogtak a kerekek,
s én tudtam, nem lehetek
soha többé szerelmes,
hisz nekem csak te kellesz,
Milán!
Maradsz örök hibám.
Ahogy utoljára öleltelek,
te tudatlan, örök gyerek,
nem is tudom, mit mondtam.
Azon voltam,
hogy bármi,csak könny ne follyon.
Voltál már elégszer foglyom.
S először én engedtem.
Halj meg végleg bennem!
S megköszöntem mindent megint.
Visszatekint
az a sokszor emlegetett szempár
de már
semmit nem remélek, kérek,
többé úgysem szabad akarnom téged.
Végleg
elmentél, s noha százszor
búcsút mondtam, sírással még mindig rázol,
Milán.
Te, ki szívem tűzbe tartád Ámor nyilán...
Szeretlek, sajnálom, minden.
Könnyek közt is te maradsz minden kincsem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése