2013. december 1., vasárnap

Életem balladája

Ezt a verset, amit amúgy már poet.hu-ra is feltöltöttem, de szokás szerint kisebb lelkesedéssel fogadtatott, mint egy általam mondjuk kliségyárosnak ítélt vers, akkor akartam ide feltölteni, mikor a magyartanárom, akinek hosszas mérlegelés után beadtam, már véleményezte. De erre, a tények jelen állása szerint nem nagyon fog sor kerülni, mert szerintem egész egyszerűen elhagyta a verset. Annyira nem bánom, igazából. Szerintem kicsit túl balladahomályosra sikerült, s aki le akarja követni az eseményeket, vagy egyáltalán azt akarja, hogy adekvát legyen a futkosás, meg a refrén (és ezzel együtt a versszakok száma is btw) és ne csak egy kilencszer odavetett sornak hasson, annak látnia kellett, hogyan és kinek (a képének) szavalom a Vörös Rébéket minden magyar előtt, tudnia kell, hogy ki a Szőke Nyár és a Bolond Sors és főleg, hogy miért. Fel kell fognia gyakorlatilag minden kis hülye rezdülését a versnek. És valszeg még úgysem lesz az az igazi, mert amúgy nagy-nagy öncélúskodás az egész és...nos, hiába van, hogy 3 különböző órán 3 különböző füzetembe (plusz a telefonomba) szültem meg, mert olyan szinten nem bírtam magammal, valahol mégiscsak csinált. És én nem szeretem a csinált verseket. Akkor meg főleg nem, ha még ki is élem magam bennük.

A hajtók balladája


Fut a Nyár, utol ne érje
Vad Róza, ki addig tépte
szívén a hegedt sebeket,
míg csak belé nem szeretett.
De ha hajt is rózsát a nyár,
csupán nézi, rá nem talál.
Jaj, Szegény Szívemnek!

Fut a Róza, Nyár előtte,
de ő nem néz már előre,
hiszen közben űzi, fogja
az istenek ősbolondja,
s nem nézi a szőke fejet,
mert jól tudja, hogy nem lehet.
Jaj, Szegény Szívemnek!

Fut a Nyár, s ő nem néz hátra.
Nagy hiba, mert így nem látja,
nem kell futni, áll a Róza,
s csillagjait másra szórja: 
Szorítja a Bolond Isten.
Kártyát terít, szoknya libben.
Jaj, Szegény Szívemnek!

Fut a Róza, keze fogva.
Bolond baljában a kocka.
S fordul a nyár szőke feje,
végül is kettősük fele,
s érzi, nincs rendben valami: 
nem tud virágot hajtani.
Jaj, Szegény Szívemnek!

Fut a Nyár, de rossz irányba,
előtte a Rozi háta,
ő meg hallja, s pillant félve
hátra, s megcsillan reménye,
de a hulló csillag sorra
gyöngédség csak a Bolondra.
Jaj, Szegény Szívemnek!

Fut a Róza, már nem hajtja
szíve forróságba, bajba,
noha a Nyár ott mögötte,
fonalát bosszú kötötte
már imádott Bolondjához,
ki ha szeret, csak elátkoz.
Jaj, Szegény Szívemnek!

Fut a Nyár, hogy meg ne lássa,
hogyan hervad a virága,
kit ő hajtott messzi földre,
hol a Bolond tép belőle.
S szirma, az utolsó: "Szeret."
Madárral száll most Föld felett.
Jaj, Szegény Szívemnek!

Fut a Róza, harmatkönnye
vérként hull arra a földre,
amelyen a Bolond hagyta,
midőn kap madárszárnyakra,
és ki mellette száll - nagy kár -
Nem rebbenti el: "Hess, madár!"
Jaj, Szegény Szívemnek!

Fut a nyár, utol ne érje
Vad Róza kísértő képe,
kinek szívén vérző sebek,
miket Bolond Sors tépkedett.
S többé nem hajt rózsát a nyár.
Keresheti, rá nem talál.
Jaj, Szegény Szívemnek!

Eredetileg a Kívülálom c. versemhez készült rajz,
az egyik kedvencem az egész Kiskönyvből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése