2014. szeptember 17., szerda

Flashback

Jönnek az első hajnali hidegek. Már kinyomom az első szundit, már annyira nincs is kedvem kapni magam és nekivágni a suliba vezető útnak, noha ma lesz az első táncpróbánk. Már kell az a kancsó tea reggelre, hogy bírjam a lakás hidegét, amikor még csak én vagyok fönt és kell, vagyis csak kéne az az ócska, térdemet verő pulóver is, amiből tavaly valahogy mindig volt kéznél. Már nem az eszmei értéke, illata és miegymás miatt, egyszerűen praktikussági okokból...
Egy szó, mint száz, a hűlő levegő mindig elhozza az egy évvel azelőtti tél hangulatát, s én bármennyire is nem vagyok kíváncsi a tavalyi emlékére, valahogy apró tüskéket szúr belém ahogy a teám gőzölgését nézem a lámpa fényénél, s jól elkülönítek benne minden egyes aprócska vízcseppet. Talán ez foglalja össze a legjobban a verset.

Porszellem


Száz csillogó porszemben
fénylik fel a korszellem.
Vének lettünk,
mégis bennünk
lángol régi szerelmünk.

Magunkért, értem, érted.
Porban szeretlek téged.
Már bomlottan,
sőt, romlottan
tűnsz fel, ha rád gondoltam.

Nem vagy már, de kereslek
soraiban e versnek
Szélbe szórtam
hamvad, s porban
szállsz afölött, ki voltam.

Hiába. Már nem vagyok
az, kit hamvad elhagyott.
Megvénülten,
s újjászülten
űzéseddel felhagyok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése