2014. szeptember 11., csütörtök

Szakított idő

Kisebb-nagyobb suülinapi szervezkedésekben feltorlódott valahogy egypár vers. Talán mégiscsak a kedvencemet választanám ki közülük legelső megosztásra. Tegnap villant be az első pár sora, miközben a Sugárból gyalogoltam hazafelé. Némiképp Ady Eltévedt lovas c. versére rímel rá számomra, ugyanis végig az zakatolt a fejemben, miközben írtam.

Örsön éjszaka


Nyoma se teremtett lelkeknek,
csak az éj sikolya száll tova.
Innen, bár eljutok bárhova,
hívhatnak, én akkor sem megyek.

Köd ül a térsarki mocsokba,
cigivel kínál az éjszaka.
Józan ész noszogat: térj haza,
de én lekussolom morogva.

S fázósra nyitom a kabátom,
nézem a két részek alakot,
aki a semmibe andalog,
A hazautat nem találom.

Befut az utolsó Ikarus.
Bújik a kavargó ködszörnybe
Számára bámulok köhögve,
s fénymeleg gyomrába hív a busz.

Sajnálom, mondtam, hogy nem megyek,
suttogom épphogycsak fellesve
rajta a hármasra, s egyesre.
Kanyarog számból a lehellet.

És tovább járom a néptelen,
hidegen hangtalan éjszakát.
Szemem emlékeken néz ma át,
de nem jön a régi félelem.

Kocsmák, buszjáratok, emberek,
búcsúzás, barátok, szerelmek...
Most csupán, bajt látok, s szemetet.
Haza, a múltba már nem megyek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése